آجاک - acak آینده پژوهی

قطار پرسرعت باید در کشور راه اندازی شود

قطار پرسرعت باید در کشور راه اندازی شود

به گزارش آجاک، معاون علمی رییس جمهور با تأکید بر راه اندازی قطار پرسرعت در کشور اظهار داشت: پروژه ساخت قطار پرسرعت اصفهان- تهران 40 درصد پیشرفت داشته است اما شنیده ام که می خواهند جلوی پروژه را بگیرند.



به گزارش آجاک به نقل از مهر، حسین افشین در مراسم آئین شروع تولید انبوه قطار مترو ملی که روز شنبه در شهر باقرشهر شهرستان ری با حضور شهردار تهران برگزار گردید، اظهار داشت: در سال ۸۵ قریب به ۲۰ سال پیش در واگن سازی پلورسبز انتقال تکنولوژی برای واگن های جدید مسافربری انجام شده بود و کار ساخت واگن استارت خورد. خاطرم هست که آن واگن در سال ۸۷ ساخته شد.
وی ضمن اشاره به این که تمام استانداردهای واگن ها توسط دانشگاه علم و صنعت انجام شد، اضافه کرد: اگر روند درست پیش می رفت کار زودتر انجام می شد اما تا ۲۰ مرداد سال ۱۴۰۳ زمان برد. چرا یک اتفاق در کشور ما ۲۰ سال طول می کشد؟ به نظرم اگر اعتماد نماییم این اتفاقات زودتر صورت خواهد گرفت.
معاون علمی رییس جمهور با بیان این مطلب که پروژه قطار ملی برای من نوستالژی است و خوشحالم که این اتفاق در حال انجام می باشد، اظهار داشت: خوشحالم که اصالت آن با طراحی ایرانی-اسلامی است. افراد وقتی از بیرون به این پروژه نگاه می کنند، باید حس ایرانی بودن را از آن بگیرند. مردم باید در این قطار احساس راحتی کنند و نوع صندلی ها و تهویه مناسب باشد.

منابع مالی قطار ملی تامین شده است

افشین با بیان این که منابع مالی پروژه قطار ملی تامین شده است، اشاره کرد: ۷۰ میلیون دلار از محل فروش نفت و از طرف دولت برای پروژه درنظر گرفته شده که تا حالا ۲۷ میلیون دلار تامین شده است و شهرداری تهران هم باید سهم خودرا از این پروژه پرداخت کند.

همکاری ۲۵ شرکت دانش بنیان در ساخت قطار ملی

وی با اشاره به همکاری بالاتر از ۲۵ شرکت دانش بنیان در ساخت پروژه قطار ملی اظهار داشت: ما دوست داریم که پروژه های بزرگی مانند قطار ملی پرسرعت صورت گیرد و معتقدم که ساخت قطار پرسرعت باید در کشور جدی گرفته شود.
معاون علمی رییس جمهور با اعلان اینکه تکنولوژی قطار پرسرعت به تکنولوژی مترو نزدیک است و انتقال این تکنولوژی راحت است، اظهار داشت: تا حالا ریل های قطار پر سرعت توسط ذوب آهن اصفهان تولید شده و بمحض اجرای یک پروژه از قطار پرسرعت با همین متخصصان داخلی می توانیم کار را جلو ببریم و پروژه را اجرائی نماییم.
افشین با اعلان اینکه پروژه ساخت قطار پرسرعت اصفهان- تهران در حال انجام می باشد، اظهار داشت: ۴۰ درصد این پروژه انجام شده است و شنیده ام که می خواهند جلوی پروژه را بگیرند و به پروژه قطار برقی تبدیل کنند که به نظرم درست نیست و حتما باید پروژه قطار پرسرعت را با قدرت ادامه دهیم.
وی همین طور در جمع خبرنگاران ضمن بیان این که به بلوغ خوبی در حوزه حمل و نقل رسیده ایم، اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل ریلی و قطارهایی با سرعت هشتاد کیلومتر بر ساعت و قطار مترو در بخش بدنه و تجهیزات هشتاد و پنج درصد بومی سازی واقعی انجام شده است و شرکت های دانش بنیان زیادی توانسته اند باکیفیت بالا در سطح بین المللی محصولات خودرا ارایه کنند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با تأکید بر این که عقیده راسخ دارم نسبت به این که در قطار پرسرعت هم این اتفاق قابل تسری است، اظهار داشت: اگر ما مسئولین این امکان را به وجود بیاوریم که نخستین خط قطار پرسرعت در کشور راه اندازی شود، به سرعت تمام خطوط کشور مجهز به قطار پرسرعت خواهد شد.

به توانمندی طراحی قطار مترو دست یافته ایم

وی افزود: مهم ترین قسمت در طراحی با تجهیزات پیچیده این است که بدانیم چگونه تجهیزات مختلف را کنار هم قرار دهیم؛ ما در قطعات و تولید آن مشکلی نداریم. وقتی صحبت از خودرو می نماییم مهم ترین پارامتر طراحی خودرو، پلت فرم است و اگر ما طراحی پلت فرم داشته باشیم اضافه و کم کردن به قابلیت های خودرو پیچیدگی ندارد.
افشین اظهار داشت: امروز مفتخرم بیان کنم در قطار مترو به پلت فرم و طراحی واقعی رسیده ایم و امیدواریم که بتوانیم این نگاه را هم در دیگر عرصه ها دنبال نماییم.


منبع:

1403/09/25
10:13:58
0.0 /5
22
تگها: استاندارد , تجهیزات , تكنولوژی , شركت
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
آجاک : آینده پژوهی