آجاک - acak آینده پژوهی
یك مقام مسئول معاونت علمی مطرح كرد؛

تمرکز نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۴ بر فناوری هوش مصنوعی

تمرکز نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۴ بر فناوری هوش مصنوعی

به گزارش آجاک، مدیرکل دفتر زیرساخت های زیست بوم نوآوری معاونت علمی اظهار داشت: جیتکس 2024 به یک بستر مناسب برای گردهمایی شرکت هایی تبدیل گشته که بر فناوری های پیش رو و تحول آفرین، خصوصاً هوش مصنوعی تمرکز دارد.



به گزارش آجاک به نقل از مهربه نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمدجواد صدری مهر، جیتکس گلوبال (GITEX Global) را عنوان بزرگ ترین رویداد فناوری اطلاعات جهان، محلی برای نمایش تازه ترین دستاوردهای شرکت های فعال در عرصه های امنیت سایبری، هوش مصنوعی، شهر هوشمند، انرژی، سلامت، متاورس، فین تک، بلاکچین، تلکام، فناوری آموزش و حمل و نقل برشمرد و گفت: جیتکس، شامل ۱۰ نمایشگاه و رویداد متمرکز همچون رویداد نورث استار است که بصورت همزمان طی پنج روز انجام می شود. رویداد نورث استار (Expand North Star) بزرگ ترین نمایشگاه استارت آپ خاورمیانه، روسیه، آفریقا، آسیا و … است.
وی از توسعه بخش نورث استار نمایشگاه به نسبت سالهای قبل خبرداد و اظهار داشت: امسال، نورث استار به عنوان یک نمایشگاه مستقل در حوزه استارت آپی، تحول بزرگی را تجربه کرده است. این رویداد بین المللی به مرکز نوآوری جهانی تبدیل گشته و فضایی منحصر به فرد را برای ایده ها و کسب وکارهای جدید فراهم نموده است.
مدیرکل دفتر زیرساخت های زیست بوم نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری، ضمن اشاره به این که هیئت اعزامی معاونت علمی نیز در این بخش نمایشگاه با معرفی دو قسمت در خدمت استارت آپ ها و کارآفرینان خلاق هستند، اضافه کرد: در یک سمت، مدیران شتاب دهنده ها و کارخانه های نوآوری گرد هم آمده اند تا از تجربیات و دستاوردهای موفق دنیا ایده بگیرند و انتقال تجربه داشته باشند؛ این فرصتی بی نظیر برای ارتباط با بالاترین های صنعت است. در سمت دیگر، رؤسا و معاونین ستادهای فناوری با نگاهی علمی و پژوهشی، می کوشند ترند آینده دنیا را در عرصه توسعه فناوری تشخیص و بررسی نمایند.
صدری مهر با نگاهی امیدبخش به این مسیر سه روزه اظهار داشت: این رویداد پر از فرصت های طلایی برای شبکه سازی است. در این روزها، تبادل تجربیات و ایده ها به گونه ای موثر در حال انجام می باشد و من امیدوار هستم که این روند ادامه یابد. هدف ما این است که بعد از پنج روز با دستان پر و دستاوردهای باارزش برگردیم.
وی اضافه کرد: نمایشگاه امسال به یک بستر مناسب برای گردهمایی شرکت هایی تبدیل گشته که بر فناوری های پیشرو و تحول آفرین، خصوصاً هوش مصنوعی، تمرکز جدی دارند؛ شایان ذکر است بالاتر از ۵۰ درصد از شرکت کنندگان در این نمایشگاه در عرصه هوش مصنوعی فعالیت می نمایند و در تلاشند تا این فناوری را به سطحی تازه و کاربردی تر ارتقا دهند.

جیتکس گلوبال؛ سکوی پرتاب ایده ها و نوآوری های جدید در دنیای فناوری

به گفته او، علاوه بر هوش مصنوعی، موضوعات مربوط به متاورس و پردازش داده ها نیز در کانون توجه قرار دارند و پروژه های جدی دراین زمینه ها درحال ایجاد است. همچنین، باتوجه به تحولات جهانی بعد از کرونا، سلامت به یکی از دغدغه های اصلی تبدیل گشته و در این نمایشگاه، استارت آپ های حوزه سلامت حضور فعالی دارند که با ایده ها و نوآوری های خود بدنبال بهبود کیفیت زندگی هستند.
صدری مهر به حضور صندوق های سرمایه گذاری گوناگون از کشورهای مختلف دنیا اشاره و عنوان کرد: صندوق های سرمایه گذاری در این نمایشگاه، با اشتیاق بدنبال شکار ایده های نو و بکر هستند.
وی موضوع دانش آموزی را به عنوان یک موضوع حیاتی و جذاب در نمایشگاه معرفی نمود و گفت: خوشبختانه امسال توجه ویژه ای به این مساله شده است، موضوعی که در سالهای قبل مغفول مانده بود.
صدری مهر افزود: تغییر رویکرد برخی کشورها از روش های سنتی به استراتژی های مبتنی بر مطالعه و توسعه، نشان از تحولی اساسی در نحوه پشتیبانی از استارت آپ ها دارد. حضور دانشگاه های معتبر جهان در کنار اکوسیستم های استارت آپی نشان دهنده ترکیب سه ضلعی قدرتمندی است که شامل استارت آپ ها، گروههای کارآفرینی و مراکز دانشگاهی می شود. این پدیده نه فقط به ارتقاء ایده ها کمک می نماید، بلکه بستر مناسبی برای تبادل دانش و تجربیات فراهم می آورد.
وی در آخر این رویداد را فرصتی مناسب برای تبادل دانش، همکاریهای بین المللی و توسعه تکنولوژی های جدید خواند و بیان کرد: جیتکس نه فقط به ارائه آخرین دستاوردهای حوزه های مختلف فناوری می پردازد، بلکه به عنوان سکوی پرتابی برای ایده ها و نوآوری های جدید عمل می کند.


منبع:

1403/07/29
09:23:55
0.0 /5
27
تگها: آینده , پژوهش , پشتیبان , تجربه
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
آجاک : آینده پژوهی