آجاک - acak آینده پژوهی
وزیر ارتباطات:

گشایش در فیلترینگ با نگاه کارشناسی اتفاق می افتد

گشایش در فیلترینگ با نگاه کارشناسی اتفاق می افتد

به گزارش آجاک، سید ستار هاشمی اظهار داشت: قولی که آقای رئیس جمهور در حوزه فیلترینگ داده اند وماهم دنبال خواهیم کرد حتما گشایش اتفاق خواهد افتاد اما بایک نگاه کارشناسی چون یک مطالبه عمومی است.


به گزارش آجاک به نقل از ایسنا، سید ستار هاشمی_ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات_ در حاشیه جلسه مدیران ارشد و صاحب نظران صنعت پست کشور که به مناسب روز جهانی پست انجام شد در جمع خبرنگاران درباره ی آخرین اخبار فیلترینگ اظهار داشت: بصورت طبیعی و اساسا صحبت های آقای رئیس جمهور در ارتباط با مطالبه مردم و صحبت هایی که در حوزه اینترنت کردند بصورت جدی دنبال می کنند و به ما هم ماموریت دادند و کارهای کارشناسی ما هم دراین زمینه انجام شده است.
وی ادامه داد: بدین سبب این که گشایش هایی اتفاق خواهد افتاد اما با یک نگاه کارشناسی. ما باید در این فضا باید از فضای شتاب زده غیر کارشناسی پرهیز نماییم. بدین سبب در قولی که آقای رئیس جمهور دراین زمینه داده اند و ما هم دنبال خواهیم کرد حتما گشایش اتفاق خواهد افتاد اما بایک نگاه کارشناسی چون یک مطالبه عمومی است.
هاشمی در پاسخ به سوال ایسنا درباره ی اینترنت ماهواره ای و سیاست دولت چهاردهم دراین زمینه توضیح داد: این مساله ورای بحث دولت ها است و قاعده و قانون بین المللی است که فعالیت منظومه های ماهواره ای در شرایطی اتفاق می افتاد که قواعد سرزمینی را به رسمیت بشناسند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح کرد: این قانون بین المللی است و ما هم طبیعتاً بر این باوریم استفاده از فناوری استفاده از فرصت ها است و حتما در دستور کار ما است.
وی همین طور اشاره کرد: به هیچ عنوان وزارت ارتباطات اعتقادی به اینترنت طبقاتی ندارد.
هاشمی درباره ی فیبرنوری و لزوم بازبینی در نحوه ی اجرای آن توضیح داد: در پروژه فیبرنوری تکلیفی برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش داریم، اپراتورهای ما نیز تکلیف دارند که در زمان مشخصی این اتصال را دایر کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اضافه کرد: تعدادی کاربران می گویند در بازه زمانی مشخص این اتصال برقرار نشده است. به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کردیم که در این خصوص ورود کرده و بررسی های میدانی لازم را انجام دهند تا بازبینی در این بخش صورت گیرد. ما توسعه فیبرنوری را با نگاه توسعه شبکه و ارتقای کیفیت آن دنبال می نماییم.






منبع:

1403/07/18
14:03:29
0.0 /5
93
تگها: ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , اینترنت , سازمان
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
آجاک : آینده پژوهی