آجاک - acak آینده پژوهی

گرمایش زمین و کمیاب شدن توت فرنگی!

گرمایش زمین و کمیاب شدن توت فرنگی!

آجاک: نتایج یکی از مطالعات اخیر حکایت از آن دارد که افزایش دما و گرمایش زمین بر تولید برخی محصولات کشاورزی تأثیر زیادی خواهد داشت.



غزال زیاری: پژوهشگران دانشگاه واترلو در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که افزایش دما به سبب تغییرات آب و هوایی منجر به کاهش تولید و عرضه توت فرنگی و افزایش قیمت آن خواهد شد.

آن ها با بهره بردن از روش جدید تجزیه وتحلیلی به این نتیجه رسیدند که افزایش ۱.۵ درجه سانتی گرادی دما، می تواند بازده تولید توت فرنگی را تا ۴۰ درصد کم کند. این در حالیست که توت فرنگی یکی از پرسودترین محصولات اقتصاد کالیفرنیا و آمریکاست و ارزش بازار توت فرنگی در سال ۲۰۲۲ در آمریکا به تنهایی بالاتر از ۳ میلیارد دلار برآورد شد.

دکتر پورنیما اونیکریشنان، عضو فوق دکترا در دپارتمان مهندسی طراحی سیستم دانشگاه واترلو دراین باره اظهار داشت: «این مطالعه نشان میدهد که چگونه تغییرات آب و هوایی می تواند مستقیماً بر محصولات غذاهایی تأثیرگذار باشد. این اهمیت شیوه های کشاورزی پایدار برای حفظ یک منبع غذایی پایدار برای همه را نشان میدهد.»


کشاورزی پایدار برای مبارزه با استرس گرمایی
با بهره گیری از شیوه های کشاورزی می توان با استرس گرمایی ناشی از گرمایش هوا مقابله نمود. تعدادی از این شیوه ها عبارت اند از: بهینه سازی آبیاری برای اطمینان از تامین آب کافی در طول موج های گرما، استفاده از آبیاری قطره ای و برنامه ریزی برای جلوگیری از دوره های اوج هوای گرم و همین طور استفاده از گیاهان سایه انداز و نصب سازه های سایه بان برای کاهش تنش گرمایی.

به دلیل محبوبیت زیاد و ماندگاری کوتاه توت فرنگی، پژوهشگران این تیم تحقیقاتی جهت بررسی های خود به سراغ این محصول رفتند و در بررسی های خود به این جمع بندی رسیدند که این نتایج نتایج بالقوه ای را برای در دسترس بودن همه محصولات وارداتی از آمریکا نشان میدهد.



منبع:

1403/07/05
11:59:27
0.0 /5
163
تگها: پژوهش , تحقیقات , سیستم , طراحی
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
آجاک : آینده پژوهی