صنعت خودرو در آستانه انقلاب انرژی
به گزارش آجاک، در بحبوحه جست وجو برای شکل های جدید سوخت، اخیرا از پیشرانه ای رونمایی شده که با آب کار می کند. گفته می شود که این موتور بهتر از نوع هیدروژنی است و بیشتر از ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند.
امیرمسعود عابدین_ موتورهای هیدروژنی مزایای بسیاری دارند که عموم مردم را ترغیب می کنند تا سوخت های فسیلی را کنار بگذارند. گسترش خودرو های برقی در این چند سال گذشته هم بسیار چشم گیر بوده؛ با این وجود هنوز پیشرانه مشخص و معینی نتوانسته شبیه به پیشرانه های بنزینی جای خویش را در بازار پیدا کند و به همین دلیل، انتخابهای جدیدی همچنان ظاهر می شوند.
علاوه بر استفاده معمول از هیدروژن، بعضی از سازندگان موتور درحال بررسی امکان سوزاندن هیدروژن با موتورهای احتراقی هستند؛ این نوآوری ناکارآمدتر است، اما خیلی از ماهیت این موتورها را حفظ می نماید، با حس و صدایی شبیه به موتور بنزینی.
اما جدید ترین کانسپت از پیشرانه خودرو با تزریق آب کار می کند. این موتور خاص به دست مهندسان AVL Racetech، متخصصان توسعه فناوری های رقابتی و تأمین کنندگان تیم هایی از فرمول یک تا نسکار ساخته شده است.
این تیم در وبسایت خود از دستاورد مدل احتراقی دو لیتری توربوشارژ خود اطلاع داده که ۴۱۰ اسب بخار قدرت در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید می کند و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر را بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه عرضه می دهد.
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)
تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره