آجاک - acak آینده پژوهی
مدت زمان شارژ برخلاف وعده تسلا؛

چالش جدید تسلا در رابطه با سرعت شارژ سایبرتراک

چالش جدید تسلا در رابطه با سرعت شارژ سایبرتراک

به گزارش آجاک، باتری هایی که تسلا برای خودروی سایبرتراک خود به کار می برد، با چالش مدت زمان شارژ روبرو شده اند و ادعا شده مدت زمان شارژ ۸۰ درصد باتری طولانی تر از بازه ای است که شرکت اعلام نموده است.


به گزارش آجاک به نقل از گیزموچاینا، عملکرد شارژ خودروی سایبر تراک تسلا با باتری جدید ۴۶۸۰ (که قطر آن ۴۶ و ارتفاع آن ۸۰ میلی متر است) با انتقاداتی روبرو شده است. در وهله نخست نگرانی ها از خودروی مدلY آغاز شد که بعد از به کارگیری باتری ۴۶۸۰، سرعت شارژی آن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد. به تازگی هم منحنی شارژ باتری سایبرتراک فاش شده و به نظر می آید نگرانی ها در این حوزه را تایید می کند. این امر نشان داده است احیانا مدت زمان شارژ خودروی عظیم تسلا بسیار طولانی خواهد بود. سایبرتراک اولین خودروی تسلا است که در آن از باتری های ۴۶۸۰ استفاده شده و همین مساله در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی به توقف تولید باتری ۴۶۸۰ مدلY در کارخانه گیگافکتوری منجر و دلیل آن اختلال در عملکرد باتری اعلام گردید. داده های اولیه در ارتباط با شارژ حاکی از مدت زمان طولانی این فرآیند است، به طوریکه پر شدن ۸۰ درصد باتری در مدتی طولانی تر از ۲۵ دقیقه ای صورت می گیرد که شرکت به صورت رسمی اعلام نموده بود. چالش اصلی هم ریشه در کاهش سریع قدرت شارژ و در نتیجه طولانی شدن مدت زمان شارژ واقعی و فراتر از انتظارات است. تسلا برای مرتفع ساختن شبهات و تکرار احتمالی مشکلات باتری مدلY، «سایبر سل» را معرفی نمود که یک نسخه پیشرفته تر از باتری ۴۶۸۰ است. هرچند شرکت مدعی است تراکم انرژی ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده، اما داده های مخصوص شارژ هزینه در این حوزه عرضه نشده اند. با این وجود به علت فقدان یک منحنی شارژ کامل نتیجه قطعی امکان پذیر نیست. به تازگی یک سایبرتراک در محل شارژ مخصوص این خودرو ها در ایستگاه V۳سوپرشارژر دیده شد. مشخص شد که مدت زمان شارژ ۱۴۸ کیلووات در ظرفیت ۳۵ درصد بسیار کمتر از مدلهای دیگر تسلا باسطح قدرت مشابه است. مدت زمان تخمین زده شده برای شارژ ۸۰ درصد باتری به ۳۵ دقیقه افزایش پیدا کرده است. همینطور یک مالک سایبرتراک فرآیند شارژ خودرو را به صورت واضح تر اعلام نمود. به قول وی ۴۰ دقیقه طول می کشد تا ۸۰ درصد باتری خودرو پر شود و قدرت شارژ از ۲۵۰ کیلووات در ۲۰ درصد به ۱۵۰ کیلوات در ۴۰ درصد کاسته می شود. هنگام شارژ هم بین ۶۵تا۸۵ درصد قدرت شارژ حدود ۸۰ کیلووات است. البته تسلا به صورت عمدی عملکرد شارژ را به صورت نرم افزاری محدود کرد تا داده های خاصی برای ارزیابی و بهبود عملکرد طولانی مدت باتری فراهم آورد.

1402/10/12
08:52:02
0.0 /5
338
تگها: سایبر , شركت , نرم افزار
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(0)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
آجاک : آینده پژوهی