آجاک - acak آینده پژوهی

تویوتا یاریس GR رونمایی شد قدرت نمایی تویوتا با موتور 3 سیلندر!

تویوتا یاریس GR رونمایی شد قدرت نمایی تویوتا با موتور 3 سیلندر!

آجاك: این خودرو را باید رقیب فورد فیستا ST و رنو كلیو RS و فولكس واگن پولو GTI دانست. با این وجود این سوپر مینی ژاپنی با اختلاف زیادی قویتر از رقبای خود است و در ضمن از سیستم چهارچرخ محرك نیز استفاده می نماید.


خودرو بانك نوشت: تویوتا برای این كار در قسمت جلوی این یاریس از پلت فرم GA-B و در قسمت پشت آن از پلت فرم GA-C بهره برده است. این كار به آنها اجازه داد تا بتوانند این خودرو را به صورت دو دیفرانسیل تولید كنند. سیستم تعلیق یاریس GR نیز متفاوت بوده و از سیستم دوبل جناغی در جلو استفاده شده است. توان ترمز این خودرو نیز توسط دیسك ترمز خنك شونده ی ۳۵۶ میلیمتری در جلو و ۲۹۷ میلی متری در عقب تامین می شود. كالیپر ترمز در جلو از نوع چهار پیستونه و در عقب از نوع دو پیستون است.
تویوتا یاریس GR قدرت یاریس GR از موتور ۱.۶ لیتری ۳ سیلندر توربو تامین می شود كه می تواند ۲۵۷ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون متر گشتاور تولید نماید. نسخه ی بازار ژاپن این خودرو ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور دارد.
این موتور به یك گیربكس ۶ دنده ی دستی متصل است و نیرو را به هر دو محور انتقال می دهد. در مدل Circuit Pack دیفرانسیل های عقب و جلوی این خودرو نیز هر دو از نوع لغزش محدود هستند. این پكیج امكانات اضافی مانند رینگ های ۱۸ اینچی فورج كاری شده با لاستیك های میشلن پایلوت اسپرت ۴S با ابعاد ۲۲۵/۴۰ و سیستم تعلیق تقویت شده را هم به یاریس GR اضافه می كند.

تویوتا یاریس GR تویوتا یاریس GR دارای ۳ حالت رانندگی نرمال، اسپرت و پیست است و با تغییر آنها نیروی بین محور جلو و عقب به صورت ۶۰: ۴۰ یا ۳۰: ۷۰ و یا ۵۰: ۵۰ می تواند تغییر كند. در هر یك از حالت نیز این ضرایب بسته به شرایط جاده می توانند به صورت اتوماتیك تغییر كنند. همین طور امكان ارسال صد درصد نیروی موتور به محور جلو نیز در شرایطی خاص وجود دارد.

تویوتا یاریس GR تویوتا یاریس GR با وزن ۱۲۸۰ كیلوگرم دارای نسبت اسب بخار به وزن ۴.۹ كیلو بر اسب بخار است. این خودرو با این مشخصات می تواند در ۵.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ برسد و حداكثر سرعت آن هم به صورت الكترونیكی روی ۲۳۰ كیلومتر بر ساعت محدود شده است.
از دیگر مشخصه های این سوپر هاچ بك باید به سقف كوتاه تر، درهای بدون فریم، ورودی هوای پهن تر در جلو، گلگیرهای عضلانی تر، باله ی روی سقف، دیفیوزر عقب و خروجی های اگزوز دوتایی اشاره نمود.

تویوتا یاریس GR درون كابین نیز مشخصه های اسپرتی مانند چرم مشكی و آلكانترا با دوخت قرمز دیده می شوند. صندلی های جلوی یاریس GR از نوع باكتی بوده و نشان GR روی پشت سری های آنها به چشم می خورد. فرمان و پشت آمپرهای مدل GR نیز با یاریس های عادی فرق دارد.
۲۱۲۱

1398/12/02
13:54:13
5.0 /5
3474
تگها: الكترونیك , سیستم
این مطلب آجاک را پسندیدید؟
(1)
(0)

تازه ترینهای مرتبط
نظرات بینندگان در این باره
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
آجاک : آینده پژوهی